Nový Zéland – Severní část jižního ostrova

Christchurch:

New Brighton

Worcester blvd

Od rána jsme procházeli out-door šopy pro doplnění výbavy. Navštívili mapové centrum a pořídili několik druhů map. Taky jsme si prohlédli centrum města, a zahrady. Večer jsme vyrazili k moři, pozorovali rybáře na New Brighton pier a dali si pro srovnání jídlo v indické restauraci. Ryby zde může chytat každý jen je nesmí prodávat.

3. den.
Jsme se sbalili a jeli na sever směr Kaikouri. Cestou přejíždíme poměrně velké řeky, některé totálně vyschlé, jiné jen s malým potůčkem. Po 140km se příroda změnila a začala být více zelená. Kousek od Kaikouri hledáme kemp, stavíme stany a ještě stíháme nakouknout na místní vyhlídku.

Vychlé koryto řeky

4. den
Ráno vstáváme před rozbřeskem a jdeme fotit. Při návratu máme štěstí a vidíme v zálivu odvádějící delfíny. Vracíme se do kempu, snídáme, dáváme sprchu a jedeme dále na sever.

Kemp poblž Kaikoura

Jedeme směr Picton. Cestou vidíme tuleně, a navštěvujeme krátkou stezku zakončenu vodopádem. Krajina se mění opět do sucha – přejíždíme vyschlá koryta řek.

Picton – umístěn mezi horama, pěkný  záliv, krajina krásně zelená. Nocleh zajištujeme v kempu v Momorangi u Governors bay, kde se ještě stihneme vykoupat.
Další den nás budí proudy vody z nebes – leje jako z konve. Za chvíli se z kaluže před stanem stává menší rybník. Po marné snaze vyhloubit strouhu na odvod vody přesunujeme stan o 2 metry dál, úplne mokří měníme s Kubou věci a jedeme na další výlet.

Večerní pivko

Portage bay, Kenepuru head. Lehce po poledni se vyjasňuje – silné slunce vše suší a zlepšuje náladu! V Kenepuru Saddle si dáváme první track – výšlap deštným lesem.

Kenepuru saddle

Přesunujeme se přes Nelson, Motueku do Marahau.

Marahau

Ráno jsme se nechali odvézt pomocí vodního taxi do zálivu Bark v Abel Tasman parku. Cesta zpět byl trek v délce asi 20ti km deštným lesem, přes několik pláží, kopečků, údolími. Zvládli jsme ho asi za 7 hodin i s pauzou na jídlo a 2 hod. čekáním na odliv, abychom si zkrátili cestu přes jeden záliv. Byla to zajímavá vycházka.

Bark bay

Další den jsme se přesunuli k Nelson Lakes – konkrétně jezero Rotoiti. Stavbu stanů komplikovalo štěrkové podloží, ale za chvili jsme byli připraveni na prozkoumání okolí. Poté jsme si připravili večeři a absolvovali jsme noční focení.

Possum

10.březen
Přispali jsme si – snídáme až v 10 hodin. Chystáme se na výšlap na horu Robert (cca 1400m.n.m). Počasí má být pěkné, jen větrno. Nakonec jsme ušli cca 12km s převýšením cca 700m. Na vrcholku foukalo opravdu hodně. Výšlap dobrý – v 6 hodin jsme už byli zpět v kempu. Při nočním focení proběhl pokus o ulovení úhoře – na světlo jsme jich několik nalákali, ale přeci jen to byla kluzká ryba a tak mimo páru doteků, kdy mi vždy vyklouzl z ruky se žádný úlovek nekonal 🙂

Úhoři

2 comments

1. Proc to pivo sviti? 🙂 blesk nebo nejaka jina finta?